vrijdag 16 oktober 2009

Audi Avus TT RS


TT RS van Avus PerformanceDe Audi TT RS is de reïncarnatie van de legendarische ‘Ur-Quattro’ uit de jaren ‘80. Fundamenteel hierin is de machtige vijfcilinder die affabriek 340 pk en 450 Nm ophoest. Avus Performance voorziet de TT RS van nog meer kruid en dat levert indrukwekkend taferelen op.
De TT RS van Avus Performance perst er namelijk 460 pk uit. Het koppel van de opgefokte 2.5 liter vijfpitter bedraagt een krachtige 639 Nm. Aanpassingen aan de turbo, de ECU en het uitlaatsysteem laten de TT RS in 3,8 seconden naar de honderd knallen. De topsnelheid stijgt van 280 km/h naar 312 km/h. Om het toegenomen geweld in goede banen te leiden heeft Avus het onderstel aangepast. Circuitgebruik vraagt om een andere setting en die kan de tuner ook verzorgen.
Gloss is out, mat is in
De Avus TT RS is voorzien van extra hulpstukken van Sportec. Zie de achterspoiler en de lichtmetalen wielen met een diameter van 20 inch. Daaromheen ligt schoeisel van Hankook in de maat 255/30ZR20. Het rubber is van het type S1 Evo en moet garant voor optimale grip en tractie. Avus heeft voor de matte lak gekozen, omdat dit de nieuwe trend in carrosserieafwerking is. Andere kleuren zijn op aanvraag.
Kostenplaatje
De kosten voor de matte finish bedraagt € 1.999,- en voor de instelbare dempers vraagt Avus € 1.299,-. De wielen worden eronder geschroefd wanneer men € 6.400,- aftikt en de prijs voor de motortuning is op aanvraag.

Trailer Queen

air girl`s


SLAM THAT BUG I LIKE IT VERY MUCH







0,5 Golf mk2

Wij hebben een nieuwe monteur....

donderdag 15 oktober 2009

VW-Speed member Kevin


Naam: Kevin

Bijnaam/nickname: Kevin20v

Leeftijd: 25

Beroep: IT-Manager

Wat staat er allemaal op de oprit: een Golf 4 en een Golf 1 cabrio

Aan welke auto heb je de mooiste herinnering: De Golf 1, het moment dat die 20vt motor voor het eerst startte!

Wat is je droomauto: Ferrari F40

Welke shows/meetings bezocht je in 2009: Alleen de 2 VW-speed shows, helaas te weinig tijd gehad dit jaar voor shows!

Welke show heeft de meeste indruk gemaakt: Ultimate Dubs show in Telfort UK

Wat wordt de hit/rage van 2010 in de VW scene: De nieuwe Golf VI R20T

Snelle vragenronde

Aircooled of Watercooled: Watercooled

Eendelig of meerdelig: Meerdelig

Lucht of schroeven: Beide

Show or Go: Go!

Nederland of een ander land: Nederland

Trailer of rijden: Rijden

Spuiten of orginele lak: Spuiten

Imitatie of origineel: Origineel

Hoe kwam je bij VW-Speed: Wilde graag lid worden van een clubje gezellig gestoorden met dezelfde hobby, en dan is er maar 1 club waar je moet zijn!


Babes & Volkswagen




Very nice picture of a Jetta 2

Dikke mk2



Wit is da SHIT

woensdag 14 oktober 2009

Hersenbreker om de tijd te doden

Probeer te ontsnappen uit het kantoor. Binnenkort zal ik hier de oplossing neerzetten.

Viel spass

klik hier om het spel te spelen

VW-Speed member Wesley


Naam: Wesley van Uden

Bijnaam/nickname: Miklo de gekste/Mikado

Leeftijd: bouwjaar 77

Beroep: allround autoschade

Wat staat er allemaal op de oprit: kidsride Passat 1.8 20v ’98, Juulride Kever 1300 ’75, project Polo 6N ‘96

Aan welke auto heb je de mooiste herinnering: Kever

Wat is je droomauto: Audi RS6 Avant

Welke shows/meetings bezocht je in 2009: te weing

Welke show heeft de meeste indruk gemaakt: VW-Speed Summermeet, geweldige opkomst

Wat wordt de hit/rage van 2010 in de VW scene: 1 of a kind wheels

Snelle vragenronde niet te snel he

Aircooled of Watercooled: aircooled voor sfeer en watercooled voor techniek

Eendelig of meerdelig: beide

Lucht of schroeven: schroeven

Show or Go: show en go

Nederland of een ander land: Oostenrijk, Engeland en USA

Trailer of rijden: drive like you show it

Spuiten of orginele lak: special paint job www.mwdesigns.nl

Imitatie of origineel: origineel doe je eigen ding

Hoe kwam je bij VW-Speed: geweldig mailtje

Overige dingen die ik kwijt wil:
Hobby's:
Pinstriping en special paint
Me dochter
Tuinieren en hobbyen rond en om het huisje
VW en aanverwanten






Golf 1 vs Porsche 996 Bi-Turbo vs Toyota Supra Bi-Turbo

nieuwe trend show your brakes


More Gemballa




dinsdag 13 oktober 2009

Porsche 997 Gemballa GTR 650

Het leven van een vrachtwaggel chauffeur.....

Gaat niet altijd op rolletjes

nog een staaltje werk van mwdesigns op 100 % tuning

Aftermarket Xenon mag weer !


Zelf aangebrachte Xenonverlichting legaal?

"De artikelen 5.2.55, achtste lid, 5.3.55, achtste lid, 5.3a.55, achtste lid, 5.5.55, achtste lid, en 5.12.55, zevende lid, vervallen.

Toelichting
De permanente eisen met betrekking tot de codering van lichtarmaturen waren strenger gesteld dan de eisen die gelden bij de individuele toelating van voertuigen. Het is ongewenst wanneer permanente eisen strenger zijn dan de toelatingseisen voor een bepaald voertuig. Anders zou met een voertuig dat aan alle eisen voldoet om tot de weg te worden toegelaten toch al direct niet worden voldaan aan de eisen die gelden bij gebruik op de weg.
Oudere voertuigen hebben vaak geen codering in de lichtarmaturen en passende vervangende lichtarmaturen met de juiste codering zijn in veel gevallen niet leverbaar. Mede omdat de eis met betrekking tot de codering van de lichtarmaturen onder omstandigheden in strijd zou kunnen zijn met Europees recht (het vrij verkeer van goederen: buitenlandse voertuigen kunnen niet altijd aan de eis voldoen) is deze geschrapt. "

Hoe moet de agent handelen:

Het is niet langer strafbaar om met een motorvoertuig te rijden waarvan de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met de voor die armatuur bestemde licht (art. 5.*55 RV). Om te voorkomen dat zaken moeten worden geseponeerd, is de feitcode N 553 inmiddels geblokkeerd in de Transactiemodule.
Kan er dan helemaal niet meer worden opgetreden? Ja, natuurlijk wel, maar nu alleen nog voor verblindende verlichting.

Stap Handeling 1
Controleer de toelatingsdatum van het voertuig (kentekenbewijs of via de meldkamer).

ALS DAN
- Voertuig is toegelaten voor 1 januari 2007. Er gelden geen technische eisen aan de koplampunit. Ga naar stap 4.
- Voertuig is toegelaten vanaf 1 januari 2007. Er gelden wel technische eisen aan de koplampunit. Ga verder met stap 2.

2 Controleer de koplampunit.

ALS DAN
- Koplampunit is wel voorzien van:
wiswasinstallatie;
automatische niveauregeling. Ga verder met stap 3.
- Koplampunit is niet voorzien van:
wiswasinstallatie;
automatische niveauregeling. Voertuig mag niet* zijn voorzien van Xenonverlichting.

*Opmerking:
Voertuigen met een zeer stugge vering (bijvoorbeeld sportauto`s) hebben geen automatische niveauregeling nodig.

Er is geen feitcode voor deze overtreding. Maak daarom proces-verbaal op (Regeling Voertuigen, artikel 5.1.1, lid 1c `Niet voorzien zijn van de juiste voorzieningen`).

3 Controleer de werking van de voorzieningen (wiswasinstallatie en automatische niveauregeling):

ALS DAN
- De voorzieningen wel werken. Ga naar stap 4.
- De voorzieningen niet werken. Maak proces-verbaal op. (Regeling Voertuigen, artikel 5.1.1, lid 1a `Voertuig is rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud`).

4 Stel vast of de koplamp verblindend werkt.

ALS DAN
De koplamp verblindend werkt. Schrijf een aankondiging van beschikking (feitcode m N 640).
Bijvoorbeeld:
`Ik zag dat deze koplamp zo veel licht uitstraalde dat het verblindend werkte. Door mijn ervaring met voertuigen met verschillende soorten verlichting, weet ik dat deze koplamp aanzienlijk meer licht uitstraalde dan gebruikelijk is.`
De koplamp niet verblindend werkt. Einde controle Xenonverlichting.

Landelijk beleid:
Niet optreden tegen zelf ingebouwde Xenonverlichting?
In opdracht van het BVOM treedt de politie sinds 1 oktober 2009 niet meer op tegen bestuurders die met een auto rijden waarvan de koplamp niet geschikt is voor Xenonverlichting. Er wordt alleen nog opgetreden tegen Xenonverlichting als er sprake is van verblindende verlichting.

Bron: Politie Kennisnet

maandag 12 oktober 2009

VW-Speed member Arjan


Naam: Arjan Bonnema

Bijnaam/nickname: ? is er al wat verzonnen?

Leeftijd: 25

Beroep: dit moment zonwerings monteur

Wat staat er allemaal op de oprit: op de oprit VW mk3 TDi. Verder gestald een mk1 1978 1.5 diesel / mk2 1984 1.8 8v GTi / Golf mk3 2.0 16v.

Aan welke auto heb je de mooiste herinnering: Zijn meerdere auto,s iedere auto heeft iets. Maar wel aan de golf2 g60, de power die zo’n auto in die tijd al gewoon heeft. De vw caddy met koekist naar belgie bijvoorbeeld.

Wat is je droomauto: Droom auto tja, die kost een paar centen denk iets van een audi s5 of s8 r8 rs6

Welke shows/meetings bezocht je in 2009:
Midwintermeeting VW-Speed
Duitse Autosport festival Assen
VW-Speed 11-Stedentocht
VAG treffen Burgum
M.I.V.W 2009 Airport Edition
VW-Speed Summershow
mk1 meeting Assen

Welke show heeft de meeste indruk gemaakt: onze eigen summershow, mooi spul en alles liep aardig goed, mooi weer en mooie locatie.

Wat wordt de hit/rage van 2010 in de VW scene: Zien je vermogen te verdubbelen van wat je origineel had ;P

Snelle vragenronde

Aircooled of Watercooled: Watercooled

Eendelig of meerdelig: Meerdelig

Lucht of schroeven: schroeven

Show or Go: dan kies ik toch voor go

Nederland of een ander land: Nederland en af en toe een uitstapje

Trailer of rijden: rijden

Spuiten of orginele lak: ligt net aan de auto, maar zou zeggen van spuiten

Imitatie of orgineel: origineel

Hoe kwam je bij VW-Speed:
Op meetings wel eens met bepaalde jongens van VW-Speed staan praten, toen een einddemper van Chris gekocht, en een meeting later Chris eens opgezocht voor een praatje, en toen was het al vrij snel van wil je bij de club.



Tamara Ecclestone



Snelste station ter wereld



De RS6 R van MTM is een beest met maar liefst 730 pk en 785 begrensde(!) Nm’s. Deze uber-Avant heeft vorig jaar tijdens een highspeed-test een topsnelheid bereikt van 340 km/u. Dat record is inmiddels verbroken, de RS6 R Avant haalde in Nardo een topsnelheid van 344,2 km/u. Dat maakt hem de snelste station ter wereld!
Het record is gereden tijdens het jaarlijkse auto motor sport highspeed event in Nardo. De RS6 R was de snelste van alle sportauto’s die daar getest werden.

Bron: Autoblog.nl